Przywództwo
Trudne i odważne rozmowy
Miarą twojego przywództwa jest to, ile trudnych
rozmów jesteś gotów odbyć.
– Tim Ferriss
Trudne rozmowy menedżerskie – nie muszą być źródłem stresu – mogą stać się mostem do głębszych relacji, większego zaufania i rozwoju. Zamiast ich unikać, naucz się stawiać czoła tematom, które naprawdę mają znaczenie. Kluczem jest otwartość, autentyczność i umiejętność prowadzenia szczerego dialogu, nawet w najbardziej napiętych sytuacjach. Odkryj, jak zmienić trudne rozmowy w narzędzie rozwoju osobistego i zawodowego. Zyskaj narzędzia, które pomogą Ci przejść przez nie z pewnością i efektywnością. Poznaj strategie, które zmieniają opór w otwartość i budują zaufanie. Stań się liderem, który rozmawia z empatią i pewnością.
Co jest dowodem?
Co się zmieni?
Po szkoleniu menedżerowie i menedżerki:
- tworzą przestrzeń do szczerych rozmów, w której pracownicy czują się bezpieczni i gotowi do wyrażania swoich opinii i obaw
- radzą sobie z emocjami, zarówno swoimi, jak i pracowników, są bardziej opanowani w sytuacjach kryzysowych
- stosują techniki aktywnego słuchania, skuteczniej rozbrajają opór, budują zaufanie i zapobiegają eskalacji konfliktów
- stosują technikę słuchania transformującego
- udzielają konstruktywnego feedbacku, nie wywołując postawy agresywnej i defensywności
- stosują odpowiednią strukturę rozmowy, pomagając pracownikom w rozwoju i poprawie wyników
- angażują się w regularną refleksję nad swoimi rozmowami, wdrażają zmiany w swoim stylu komunikacji
- rozwiązują konflikty z większą pewnością
Co jest wyjątkowe?
Ćwiczenia ze
sparingpartnerem
Ćwiczenia ze sparingpartnerem – trzeci dzień warsztatu, proponujemy bezpośrednio po szkoleniu dwudniowym lub po krótkiej przerwie (3,4 tygodnie). Służy on przypomnieniu technik i narzędzi wyłącznie w praktyce. Poświęcony jest intensywnemu treningowi rozmów, prowadzonych przez profesjonalnego, aktorsko przygotowanego sparingpartnera. Intensywnie, z emocjami, blisko rzeczywistości jedna rozmowa za drugą. Ćwiczenie czyni mistrzem.
Osadzenie w rzeczywistości uczestników – Uczestnicy pracują z własnymi historiami, przygotowanymi w formie krótkich historii – scenek, przez konsultanta, w oparciu o wywiady 1:1. Dzięki temu mogą przetestować różne strategie i techniki w znanych im sytuacjach i zobaczyć, że zmiana własnego sposobu komunikacji zmienia również rozmówcę.
Osadzenie
w rzeczywistości
uczestników
80% to praktyka
80% to praktyka – każdy uczestnik prowadzi w małych i większych grupach rozmowy. Uzyskuje feedback od pozostałych uczestników, trenera i sparingpartnera.
Co do wdrożenia?
- Zasady budowania otwartej komunikacji
- 7 pryncypiów dobrej rozmowy
- Koło konfliktu J.Moora
- 7 kroków – struktura rozmowy w trudnych sytuacjach (w oparciu o The Fierce Conversation – S. Scott)
- Cykl wpływu Goulstona
- Słuchanie transformujące
- Metoda „empatycznego impulsu” – pytania przesuwające rozmówcę w stronę refleksji
- Technika „Magiczny paradoks” – rozbrajanie oporu
- Technika kontraktowania – dobre domknięcie rozmowy















