Certes PRO

Przywództwo

Sprawczość menedżerska
w zmianie

Zmiana jest trudna na początku, chaotyczna w środku
i piękna na końcu.

Najlepszy sposób, by przewidzieć przyszłość, to ją stworzyć.
– Peter Drucker

Słyszysz zmiana i czujesz ekscytację? A może lęk i obawę? Być może jedno i drugie? Niektórzy mówią, że jedyne co pewne, to zmiana. Inni, że każda zmiana może być dla nas szansą, ale i zagrożeniem. Wszyscy, a zwłaszcza menedżerowie, mogą uczyć się wykorzystywać, te pierwsze i niwelować, te drugie. – Próbujemy zmieniać siebie, procesy, narzędzia, a nawet organizację. Myślimy ludzie, to racjonalne istoty, potrzebują tylko dobrego argumentu. A jednak – każdy z nas ma w sobie dwa głosy – ten racjonalny i ten emocjonalny. Jeśli chcemy prawdziwej zmiany, musimy trafić do obu: przekonać głowę i poruszyć serce. Ludzie nie opierają się zmianie – opierają się zmianie, której nie rozumieją lub się jej boją. Na tym szkoleniu zapraszamy do poszukiwania balansu pomiędzy racjonalnością i emocjami, do budowania umiejętności pracy z szansami i zagrożeniami.

    Chcesz wiedzieć więcej?
    Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!

    Pole oznaczone symbolem * jest polem obowiązkowym

    Zgody i informacje


    Co jest dowodem?

    Czteroletnia obserwacja 62. transformacji korporacyjnych

    56 000 pracowników z 50 krajów

    Innowacja = zmiany, które się nie skończą

    Co się zmieni?

    Po szkoleniu menedżerowie i menedżerki:

    • Rozumieją swoje reakcje na zmianę i zarządzają sobą w zmianie
    • Planują efektywne procesy zmiany i ich komunikację
    • Rozumieją procesy psychologiczne towarzyszące ludziom w zmianie
    • Adekwatnie reagują, kiedy w zespole lub u poszczególnych osób w zespole pojawiają się trudne reakcje na zmianę
    • Tworzą analizy interesariuszy i wykorzystują różnorodność zespołu
    • Budują koalicję dla zmiany
    • Mobilizują zespół w zmianie wokół celów

    Co jest wyjątkowe?

    Serial „Chaos
    kontrolowany”

    Serial „Chaos kontrolowany” – opowieść filmowa, która angażuje w historię zespołu, działającego w jednej z dużych firm w branży medialnej. Nowe wyzwania, nowe projekty i lider, który nie zawsze podąża za potrzebami zespołu. Autentyczne reakcje ludzi i wydarzenia oglądane z dystansu, pozwalają uczestnikom dokonać analizy zachowań, przyłożyć rzeczywistość filmową do swoich doświadczeń, zaproponować zmianę strategii działania. Wszystko to, w bezpiecznym, świetnie zagranym przez profesjonalnych aktorów i aktorki świecie filmu. Autorska metoda “Fabularnego zanurzenia” ™ , odwołująca się badań Greena i Brocka, pozwala na zwiększenie otwartości uczestników szkolenia na refleksję, nowe narzędzia, a jednocześnie pozwala pracować z przekonaniami.

    Gra symulacyjna „Changepoint”™ – jedna firma, jeden miesiąc, wiele decyzji. Kryzys, to moment prawdy – uczestnicy przejmują ster, prowadzą firmę i zespół przez zmianę. W bezpiecznym środowisku weryfikują czy potrafią zarządzać zmianą pod presją, resetują schematy i budują nowe kompetencje. Na końcu sukces jest wymierny – firma przetrwała. Brak sukcesu jest źródłem wielu uczących doświadczeń i refleksji.

    Gra symulacyjna
    „Changepoint”™

    Ćwiczenie „Siła
    nawyku”

    Ćwiczenie „Siła nawyku” – ułożyć puzzle z pozoru łatwe zadanie- pozwala zobaczyć i zakwestionować utarte ścieżki myślenia oraz wypracować umiejętności wychodzenia poza schematy. Uczestnicy doświadczają nieświadomego podążania za swoimi założeniami i odkrywają, że warto podważyć przekonania ograniczające kreatywne i innowacyjne myślenie.

    Realne studia przypadku – pokazujące różnorodne mechanizmy komunikacyjne wpływające na budowanie relacji i efektywność działania w zmianie, uczą, jak wpływać na atmosferę w zespole i wspierać efektywność w małych i dużych zmianach.

    Realne studia przypadku

    80% warsztatu

    80% warsztatu, to dopasowane do rzeczywistości uczestników ćwiczenia rozmów. Fikcyjne sytuacje pozwalają zobaczyć potrzeby i reakcje rozmówców, a jednocześnie zweryfikować swoje założenia i metody postepowania. Wsparciem jest precyzyjna i pogłębiona informacja zwrotna.

    Co do wdrożenia?

    • Model 5 Kroków Johna Kottera – przewodnik do skutecznej komunikacji zmiany
    • Analiza interesariuszy – pozwala zidentyfikować kluczowe osoby, które mogą wspierać lub blokować zmianę. Ułatwia przygotowanie strategii komunikacyjnej i angażowania ludzi.
    • Analiza pola sił wg. Kurta Lewina – Metoda pomagająca ocenić – siły sprzyjające i hamujące zmianę oraz znaleźć sposoby na ich wzmocnienie lub osłabienie.
    • Krzywa zmiany – Pomaga zrozumieć emocjonalne reakcje ludzi na zmianę – od szoku i oporu po akceptację i zaangażowanie.
    • ADKAR – Model zarządzania zmianą, autorstwa Jeffa Hiatta, który pozwala skupić się na kluczowych etapach adaptacji pracowników

    Jakie jest to szkolenie?

    Symulacyjne. Osoby uczestniczące w czasie warsztatu angażują się w historię zmiany opowiedzianą w serialu filmowym „Chaos kontrolowany”. Wielowarstwowa gra symulacyjna “Changepoint”™ pozwala doświadczyć i eksperymentować z nowymi i znanymi metodami i narzędziami menedżerskimi. Dodatkowe kejsy i doświadczenia zmiany pozwalają poczuć emocje i wejść w proces.

    Oparte na dowodach. Modele postępowania, które testują uczestnicy, mają solidne podstawy w psychologii, socjologii i naukach o zarządzaniu

    Unikalne. Wszystkie doświadczenia szkoleniowe są zaprojektowane wyłącznie na potrzeby tego szkolenia. Wyjątkową jakość wnoszą: film „Chaos kontrolowany’ oraz autorska gra symulacyjna “Changepoint”™

    Powiązane produkty

    Dojrzałe przywództwo

    Uwolnij swój potencjał

    Szkolenia otwarte