Certes PRO

Przywództwo

Peer coaching:
między mentoringiem a coachingiem

Ludzie nie kupują tego, co robisz, tylko to, dlaczego to robisz.
– Simon Sinek

Przywództwo to aktywizowanie ludzi do wspólnej
pracy dla realizacji ważnych spraw.

– Victor Vroom

Wyobraź sobie zespół, w którym ludzie uczą się od siebie nawzajem i z ciekawością pytają kolegę czy lidera: „Jaki masz pomysł? Co ci pomogło? Czego się nauczyłeś? Peer coaching, to nie metoda – to kultura współpracy i wzajemnego wspierania się w rozwoju. Współpracownicy uczą się słuchać, a relacje budują na zaufaniu. Firmy inwestujące w peer coaching szybciej adaptują się do zmian i przyciągają zaangażowanych ludzi. Proponujemy wędrówkę w świat peer coachingu, świat rozmów rozwojowych przechodzących płynnie między mentoringiem a coachingiem.

    Chcesz wiedzieć więcej?
    Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!

    Pole oznaczone symbolem * jest polem obowiązkowym

    Zgody i informacje


    Co jest dowodem?

    Badanie Quantum Workplace i Fuel50

    Program Googler-to-Googler (g2g) Coaching

    Badanie z Uniwersyteu Essex

    Badanie Rebeki Lynne Taylor z Middle Tennessee State University (2024)

    Co się zmieni?

    Uczestnicy i uczestniczki po szkoleniu:

    • Rozumieją na czym polega ich odpowiedzialność we wzajemnym wspieraniu się w rozwoju w procesie peer coachingowym
    • Przyjmują postawę wspierającą w rozwoju
    • Diagnozują potrzeby swoje lub drugiej strony i potrafią dopasować adekwatną formę wsparcia: proces mentoringowy lub coachingowy
    • Uzgadniają cele, planują rozmowę i proces mentoringu w najbardziej efektywny sposób
    • Dzielą się wiedzą dopasowując się do potrzeb mentee
    • Planują i realizują procesy coachingu w oparciu o najlepsze standardy przy użyciu adekwatnych narzędzi
    • Budują relacja coachingową i są w stanie odróżnić ją od innych zawodowych i poza-zawodowych relacji;​
    • Stosują techniki coachingowe w kontekście budowania zaufania w relacji i usprawniania komunikacji,
    • Rozumieją rolę i cele coacha w kontekście coachingu koleżeńskiego:
      Używają klasyczny model GROW, który organizuje proces mentoringowy i coachingowy w logiczne etapy na drodze do pożądanej zmiany
    • Stosują najistotniejsze narzędzia coachingowe, w tym pracę pytaniami otwartymi, pytaniami mocnymi coachingowymi czy pracę z metaforą

    Co jest wyjątkowe?

    Osadzenie w rzeczywistości
    uczestników

    Osadzenie w rzeczywistości uczestników – pracujemy z rzeczywistymi tematami uczestników. To szkolenie bez scenek i wymyślonych sytuacji. Uczestnicy pracują z własnymi historiami i własnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanymi w ramach preworku. Wnoszą konkretne dylematy, formułują realne cele, dotyczące własnych procesów decyzyjnych i rozwojowych.

    80% to praktyka – każdy uczestnik po uprzednim przygotowaniu ma możliwość uczestniczenia w procesie peer coachingowym z trzech różnych perspektyw: peer coacha, coachee i obserwatora. Prowadząc rozmowę peer coachingową, otrzymuje informację zwrotną od coachee, obserwatora i trenera.

    80% to praktyka

    Co do wdrożenia?

    • Model diagnozy: moje kompetencje (twarde, miękkie) oraz moje zaangażowanie (motywacja i wiara w siebie). Model pozwala podjąć obu stronom procesu decyzje o tym w jakiej formule będą kontynuować prace? Czy adekwatny jest model mentoringu czy peer coachingu?
    • Model SMART – wspierający formułowanie i uzgadnianie celu procesu peer coachingowego jak i celu poszczególnych rozmów mentoringowych lub coachingowych
    • Model odpowiedzialności w procesie mentoringowym i coachingowych: za co odpowiada mentor /coach? Za co odpowiada mentee/ coachee?
    • Strukturę rozmowy i procesu mentoringowego.
    • Model zachowań wspierających rozwój kompetencji (transferowanie wiedzy, zachowania instruujące, informacja zwrotna ku przyszłości, etc.)
    • Strukturę procesu i rozmowy coachingowej.
    • Mocne pytania coachingowe.
    • Narzędzia Feedforward

    Powiązane produkty

    Sprawczość menedżerska w zmianie

    Budowanie kultury „no blame” w organizacji

    Komunikacja międzykulturowa w biznesie