Certes PRO

Przywództwo

Trudne i odważne rozmowy

Miarą twojego przywództwa jest to, ile trudnych
rozmów jesteś gotów odbyć.

– Tim Ferriss

Trudne rozmowy menedżerskie – nie muszą być źródłem stresu – mogą stać się mostem do głębszych relacji, większego zaufania i rozwoju. Zamiast ich unikać, naucz się stawiać czoła tematom, które naprawdę mają znaczenie. Kluczem jest otwartość, autentyczność i umiejętność prowadzenia szczerego dialogu, nawet w najbardziej napiętych sytuacjach. Odkryj, jak zmienić trudne rozmowy w narzędzie rozwoju osobistego i zawodowego. Zyskaj narzędzia, które pomogą Ci przejść przez nie z pewnością i efektywnością. Poznaj strategie, które zmieniają opór w otwartość i budują zaufanie. Stań się liderem, który rozmawia z empatią i pewnością.

    Chcesz wiedzieć więcej?
    Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!

    Pole oznaczone symbolem * jest polem obowiązkowym

    Zgody i informacje


    Co jest dowodem?

    Badanie wpływu warsztatów „Trudne rozmowy”

    Jak radzić sobie z trudnymi rozmowami w pracy

    Skuteczność szkoleń z trudnych rozmów w miejscu pracy

    Co się zmieni?

    Po szkoleniu menedżerowie i menedżerki:

    • tworzą przestrzeń do szczerych rozmów, w której pracownicy czują się bezpieczni i gotowi do wyrażania swoich opinii i obaw
    • radzą sobie z emocjami, zarówno swoimi, jak i pracowników, są bardziej opanowani w sytuacjach kryzysowych
    • stosują techniki aktywnego słuchania, skuteczniej rozbrajają opór, budują zaufanie i zapobiegają eskalacji konfliktów
    • stosują technikę słuchania transformującego
    • udzielają konstruktywnego feedbacku, nie wywołując postawy agresywnej i defensywności
    • stosują odpowiednią strukturę rozmowy, pomagając pracownikom w rozwoju i poprawie wyników
    • angażują się w regularną refleksję nad swoimi rozmowami, wdrażają zmiany w swoim stylu komunikacji
    • rozwiązują konflikty z większą pewnością

    Co jest wyjątkowe?

    Ćwiczenia ze
    sparingpartnerem

    Ćwiczenia ze sparingpartnerem – trzeci dzień warsztatu, proponujemy bezpośrednio po szkoleniu dwudniowym lub po krótkiej przerwie (3,4 tygodnie). Służy on przypomnieniu technik i narzędzi wyłącznie w praktyce. Poświęcony jest intensywnemu treningowi rozmów, prowadzonych przez profesjonalnego, aktorsko przygotowanego sparingpartnera. Intensywnie, z emocjami, blisko rzeczywistości jedna rozmowa za drugą. Ćwiczenie czyni mistrzem.

    Osadzenie w rzeczywistości uczestników – Uczestnicy pracują z własnymi historiami, przygotowanymi w formie krótkich historii – scenek, przez konsultanta, w oparciu o wywiady 1:1. Dzięki temu mogą przetestować różne strategie i techniki w znanych im sytuacjach i zobaczyć, że zmiana własnego sposobu komunikacji zmienia również rozmówcę.

    Osadzenie w rzeczywistości
    uczestników

    80% to praktyka

    80% to praktyka – każdy uczestnik prowadzi w małych i większych grupach rozmowy. Uzyskuje feedback od pozostałych uczestników, trenera i sparingpartnera.

    Co do wdrożenia?

    • Zasady budowania otwartej komunikacji
    • 7 pryncypiów dobrej rozmowy
    • Koło konfliktu J.Moora
    • 7 kroków – struktura rozmowy w trudnych sytuacjach (w oparciu o The Fierce Conversation – S. Scott)
    • Cykl wpływu Goulstona
    • Słuchanie transformujące
    • Metoda „empatycznego impulsu” – pytania przesuwające rozmówcę w stronę refleksji
    • Technika „Magiczny paradoks” – rozbrajanie oporu
    • Technika kontraktowania – dobre domknięcie rozmowy

    Powiązane produkty

    Sprawczość menedżerska w zespole

    Motywacja pracowników

    Zarządzanie sytuacją kryzysową